TR EN

SANAT TARİHİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR216 SANAT TARİHİ II 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ESRA SAYIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Anadolu da oluşan Türk sanatına etki eden ve Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin sanatları ile Anadolu Selçuklu ve Osmanlı devletlerinin sanat özelliklerinin öğretilmesidir
İçerik: Türk-İslam Sanatı Gelişimi, Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Dönemi Sanatı, Karahanlı ve Gazneli Sanatı, Danişment, Artuklu, Saltuk, Mengücekliler Sanatı, Anadolu Selçuklu Camileri, Türbeleri, Kervansarayları, Medreseleri, Osmanlı Dönemi Camileri, Sarayları ve Kalelerinin Sanatsal Özellikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anadolu dışında varlığını sürdürmüş ve Anadolu Selçuklu sanatına etki eden devletlerin sanatsal özelliklerini açıklar
Anadolu Selçuklu Devletinin sanatsal özelliklerini yorumlar.
Büyük Selçuklu Devleti ile Anadolu Selçuklu devletinin sanatsal özelliklerini karşılaştırır.
Selçuklu devleti dönemi cami, türbe, kervansaray ve medreselerinin mimari ve süsleme özelliklerini yorumlar
Osmanlı dönemi cami, saray ve kalelerinin temel özelliklerini sıralar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Türk-İslam Sanatına Giriş Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Karahanlı, Gazneli Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Büyük Selçuklu Devleti Sanat Özellikleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Artuklu, Saltuklu Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Danişmentli, Mengücekliler Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Anadolu Selçuklu Devleti Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Camileri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Türbeleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Medreseleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Kervansarayları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Sanat Eserleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Camileri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Sarayları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Savunma Yapıları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altun, A.(1988). ORTAÇAĞ TÜRK MİMARİSİ'nin Anahatları İçin Bir Özet, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul
Aslanapa, O.(2000).Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, Istanbul
Kuban, D.(2010).Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
1
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
1
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
0
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
1
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
1
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0