Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY429 | KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL DURGUN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi TUĞÇE GÜR TÜRKDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, küreselleşme sürecinde yaşanan ekonomik, toplumsal ve siyasi alandaki köklü değişikliklerin kamu yönetimine yansıyan etkilerinin ve meydana getirdiği değişikliklerin kuramsal tartışmasının yapılması ile uygulamaya konulan reformların çözümlenebilmesi için teorik altyapının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, Küreselleşme kavramı, kamu yönetimine etkileri, yönetişim, esneklik, verimlilik, etkinlik, kamu tercihleri yaklaşımı, yeni kamu yönetimi yaklaşımı, Türk kamu yönetime uygulanması ve geleneksel modeller ile karşılaştırılması ve eleştiri konularıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tarihsel bir perspektifle kamu yönetimi alanının kuram ve uygulamasında meydana gelen değişiklikleri özetler. (Summarize) |
Küreselleşme kavramını ekonomik, siyasi ve toplumsal alanlardaki etkileriyle beraber kavramsal olarak tanımlar. (Define) |
Küreselleşme sürecinin etkisiyle kamu yönetiminde meydana gelen gelişmeleri neden sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder. (Analyze) |
Küreselleşme sürecinin Türk kamu yönetimi sistemine etkilerini eleştirel düşünceyle yorumlar. (Interpret) |
Kamu Yönetiminde ortaya çıkan Kamu Tercihleri Yaklaşımı, Yeni Kamu Yönetimi yaklaşımı ve Kamu İşletmeciliği Yaklaşımını yönetimsel değişikler çerçevesinde farklılıklarını karşılaştırır. (Compare) |
Esneklik, Verimlilik, Hesap verilebilirlik ile kamu yönetiminde yaşanan dönüşümü ilişkilendirir. (Relate) |
Kamu Tercihleri Yaklaşımı, yeni kamu yönetimi yaklaşımı ve kamu işletmeciliği yaklaşımının sorun çözme kapasitesini Türk kamu Yönetimi sistemi açısından değerlendirir. (Evaluate) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilerle paylaşılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Küreselleşme kavramı ve süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Küreselleşme süreci, Devlet ve Bürokrasi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Anlayışının dönüşümü (1890- 1945) | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Anlayışının dönüşümü (1945- 1980) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Kamu Yönetimi Anlayışının dönüşümü (1980 Günümüze) | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Yönetişim kavramı | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Yönetişimin İlkeleri: Şeffaflık, hesapverilebilir, katılım | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı: e-devlet, toplam kalite yönetimi, etik sorunlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı çerçevesindeki kuramlar; Post Modernizm ve kamu Yönetimi, Kamu Tercihleri yaklaşımı, Kamu İşletmeciliği Yaklaşımı ve Vekalet Kuramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Küreselleşme sürecinde Türk kamu yönetiminde değişim ve dönüşüm-I- Modern kamu yönetimi anlayışının gelişimi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Küreselleşme sürecinde Türk kamu yönetiminde değişim ve dönüşüm-II- 1980 ve sonrası Kamu Yönetimi Anlayışı, yönetim kavramı ve ilkelerinin dahil edilmesi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Yeni kamu yönetimi anlayışının eleştirisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme, Grup Çalışması Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Onur Ender Aslan (2019), Devlet, Bürokrasi ve Kamu Personel Rejimi, İmge Yayınları, İstanbul. |
Ayman, B, G. (2005). Yeni Sağ ve Devletin Değişimi: Yapısal Uyarlama Politikaları 1980- 1995. Ankara: İmge |
Yalman, G. (2009). Transition to Neoliberalism. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
Acar, M., ve Özgür, H. (Ed.) (2003). Çağdaş Kamu Yönetimi I. Ankara: Nobel. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
İdarenin genel yapısını, işleyişini ve kamu politikası oluşum sürecini açıklar.
|
0 | |||||
3 |
Siyasi davranış, örgütlerde davranış ve liderlik konularında ilke ve kuralları birbiri ile ilişkilendirir.
|
4 | |||||
4 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri alanı ile ilgili bilgilerle ilişkilendirir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bilgileri meslek hayatı ve gündelik hayatta kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Ekolojik, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirliğe ilişkin bilgileri meslek hayatında ve gündelik hayatta kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset Bilimi ve kamu yönetimi alanındaki bilgileri kullanarak güncel siyasi ve idari gelişmeleri ve demokratik sistemin işleyişini yorumlayabilir.
|
5 | |||||
2 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarının temel kavramlarını tanımlar.
|
5 | |||||
3 |
Yönetim, kentleşme, çevre politikaları, siyaset ve hukuk bilimleri alanlarına ilişkin mesleki bilgilerini evrensel değerler ile ilişkilendirir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin kuramsal bilgilerini kullanarak idari yapıları ve ülke yönetim modellerini karşılaştırır.
|
4 | |||||
2 |
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar arasında etkinlikler düzenler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanındaki kaynak kişilerle işbirliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinindeki bilgi birikimini kullanarak, siyasi ve idari konularda; proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerini yönetir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evrensel hukuk normlarını ve idari yapıları temel alarak mevcut yapıları eleştirel yaklaşımla analiz eder.
|
3 | |||||
2 |
Kişisel ve mesleki yaşantısında yazılı veya yazılı olmayan hukuk kurallarını ve etik kodları uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Siyasi ve idari gündemi ve gündeme ilişkin yazılı-sözlü çalışmaları takip ederek, kendini geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanına ilişkin bilgileri, çok kültürlü ortamlarda farklı hedef kitleler ile tartışır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihi ve kuramsal bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları yorumlar ve analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Siyasi ve bürokratik kurumların işleyişini yönlendirecek özgün plan ve programlar üretir.
|
4 | |||||
3 |
Sürdürülebilir ve etkin kamu politikalarının yapımı ve uygulanmasında, alternatif kamu politikası önerileri geliştirir.
|
3 | |||||
4 |
Siyasi ve idari örgütlerin işleyişini daha etkin kılmaya ve geliştirmeye dönük reform programları tasarlar.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |