| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HIT104 | REKLAMCILIĞA GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; reklamcılığa, reklamcılığın amaç ve fonksiyonlarına, reklamcılık türlerine ilişkin genel bir çerçeve çizecek örnekler aracılığıyla öğrenciye reklam kampanya sürecinin ve reklamın amaçlarının açıklanmasıdır. |
| İçerik: | Ders, reklamın özelliklerinin ve temel fonksiyonlarının öğrenilmesi, reklamların sınıflandırılması, reklamın etkilerinin tartışılması, reklam kampanyası oluşum süreci ve reklam çalışmaları hakkında bilgi edinmeyi sağlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Reklamcılık faaliyetlerinin yapılma amaçlarını anlatma |
| Reklamın temel amaçlarını; reklamcılığın bilgilendirme, ikna etme, hatırlatma ve değer katma gibi işlevlerini inceleme |
| Bir reklam kampanyasının nasıl oluşturulacağını açıklama; reklam kampanyasının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını açıklama |
| Reklamcılığın reklamcılık ve halkla ilişkiler-tanıtım açısından önemini doğru bir şekilde özetleme |
| Reklam türlerinin sahip olması gereken özellikleri temel alarak reklam çalışmalarını karşılaştırma |
| Reklam kavramının gelişim sürecini ve diğer alanlarla ilişkisini açıklama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam kavramının tanımları, reklamcılık ve pazarlama ilişkisi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklamcılıkta markaların önemi ve yeni tüketim trendleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler I | Anlatım Soru-cevap yöntemi-tartışma |
| 5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler II | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam kampanyasının oluşumu ve aşamaları | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam kampanyalarında kullanılan yaratıcı stratejiler ve örnekler | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 8 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam kampanyasının amaçları, stratejisi ve bütçesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklam etkinliğinin ölçümü ve değerlendirilmesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Türkiye'den ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 13 | Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Dünya'dan ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi | Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 14 | Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay | Farklı mecralardan reklam örnekleri | Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma |
| 15 | Literatür taraması Örnek inceleme | Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık | Anlatım Soru cevap Örnek Analizi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Elden M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları |
| Babür Tosun (ed.), N. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları |
| Brewster, A. J., & Palmer, H. H. (2001). Introduction to advertising. The Minerva Group, Inc.. |
| Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge. |
| Moriarty, S., Mitchell, N. D., Wells, W. D., Crawford, R., Brennan, L., Spence-Stone, R. (2014). Advertising: Principles and practice. Pearson Australia. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
3 | |||||
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
3 | |||||
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
1 | |||||
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
1 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
1 | |||||
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
2 | |||||
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
1 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
1 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 4 | 56 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
| Genel Toplam | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |