Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT202 | KİŞİLER ARASI İLETİŞİM | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, iletişim ilişkisinde paydaş olarak iyi bir dinleyici ve etkili iletişim kurma bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu kursta, kursu alanlara çalışma yaşamlarında etkili iletişim ve ilişki kumaları için dinleme, konuşmaya başlama ve sürdürme, konuşma esnasında konuşma problemlerinin önlenmesi ve tamiri, etkili iletişim kurmada kullanılan teknikler verilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
iletişim sürecini açıklayabilme becerisine sahip olma. |
İletişim etkinliğinin paydaşı olarak eşit iletişim kurma becerisine sahip olma. |
Aktif bir dinleyici olma yetkinliğine sahip olma. |
İletişim etkinliğinde süreci yönetme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olma. |
Etkili iletişim kurma beceri ve yetkinliğine sahip olma. |
İkna ve algıyı yönetme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olma. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası İletişimin evrenselliği, iletişim sürecinin evrensel modeli ve öğeleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimin aksiyomları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde kültür | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde bireyin kendisi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde algı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dinleme, dinleme süreci, kültür ve dinleme, etkili dinleme yöntemleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde etkililik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sözel ve sözsüz mesajların evrenselliği | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Karşılıklı konuşma süreci, yönetimi, konuşma problemlerinin önlenmesi ve tamiri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişim ve ikna | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişim ve ikna | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden dili, ses tonu, yer ve zaman | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İş yerinde kişilerarası iletişim ve ilişkiler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | - | Dersin değerlendirilmesi | Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DeVito, A. J. (2015), The Interpersonal Communication Book, 14th Edition, Pearson |
DeVito, Joseph A.(2010). Kişilerarası İletişim, Çev. Ve Derleyen, Sacide Vural, Ankara: Gazi Ün. Yay. |
Knapp,Mark L., Judith A. Hall , (2006).Nonverball Communication in Human Interaction, sixth Edition, Canada : Thomson and Wadsworth. |
Knapp,Mark L., Anita L. Vangelisti, ( 1996). Interpersonal Communication and Human Relationships, Third Edition, USA : Allyn and Bacon. |
Giblin, Les, ( 1956). How to Have Confidence and Power in dealing with Pover, USA : Penguinputnam Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
5 | |||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
3 | |||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
5 | |||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
4 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |