Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT219 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR GÜMÜŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, farklı kültürlerde iletişimin işleyişini öğrencinin kavrayabilmesini sağlamak ve iletişim bağlamında farklı sembollere sahip kültürlerin birbiriyle olan etkileşimini analiz etmektir. |
İçerik: | Ders, iletişim kavramının tanımlanması, kültür kavramının tanımlanması, küreselleşme kavramı ve kültür üzerine etkilerinin açıklanması, küreselleşme ve iletişim arasında bağlantı kurma, kültürlerarası iletişim durumlarını açıklamak, kültürel değerler ve normların özetlenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kültürlerarası iletişim çalışma alanının temel kavramlarını ve kuramsal çerçevesini örnek vaka incelemeleriyle anlatabilir. |
Kültürlerarası iletişim faaliyetlerinin popüler kültür içerisindeki durumunu eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilir. |
Globalleşme ile beraber oluşan yeni vatandaşlığın çok kültürlü ve melez formlarını, medya içeriklerinde ve farklı sanatsal türlerden metinler üzerinden yorumlayabilir. |
Ulus-devlet ve diğer devlet biçimlerini karşılaştırabilir. |
Örnekler üzerinden, farklı kültürlerdeki değerleri, normları, gelenek ve görenekleri kültürlerarası iletişim bağlamında analiz edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültür, kültürlerarasılık kavramlarının incelenmesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürlerarası iletişime Giriş | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dünyada kültürlerarası iletişim ve Kültürel Boyutlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültür Çeşitleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültür Endüstrisi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Kültürlerarası İletişim ve Küreselleşme | Anlatım Soru cevap Örnek olay inceleme |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürün Uluslararası Bağlamda İncelenmesi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Kültürlerarası iletişim ve Kitle İletişim Araçları | Uygulamalı çalışma |
10 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürlerarasılıkta sosyolojik etkiler | Anlatım Soru cevap |
11 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürlerarasılıkta yaşam tarzları ve giyim etkileri | Anlatım Soru cevap |
12 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürlerarasılıkta davranış çalışmaları | Anlatım Soru cevap |
13 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürlerarası marka çalışmalarının çözümlenmesi | Anlatım Soru cevap |
14 | - | Sunum Ödevi | - |
15 | Genel tekrar | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Öğüt N. (2018) Kültürlerarası İletişim ve Duyarlılık. Literatürk Academia |
Kartarı A. (2014) Kültür, Farklılık ve İletişim. İletişim Yayıncılık |
Ting-Toomey, S., ve Chung, L. C. (2005). Understanding intercultural communication. New York: Oxford University Press. |
Dodd, C. H. (1995). Dynamics of intercultural communication. Madison, WI: Brown & Benchmark. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
5 | |||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
2 | |||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
5 | |||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 3 | 33 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |