TR EN

HALKLA İLİŞKİLERDE PLANLAMA VE YÖNETİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT335 HALKLA İLİŞKİLERDE PLANLAMA VE YÖNETİM 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR GÜMÜŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, halkla İlişkiler kavramının ve bir halkla ilişkiler çalışmasında izlenecek aşamaların ortaya koyulması ve stratejik planların ve etkinlik planlarının oluşturulma adımlarının örnek uygulamalar ışığında tartışılarak öğrencilerin kampanya yaratabilmesine yönelik alt yapı oluşturmaktır
İçerik: Halkla ilişkiler kavramının tanımlanması, halkla ilişkilerin uygulama alanlarının listelenmesi, etkinlik planlaması adımlarının özetlenmesi, örnek halkla ilişkiler kampanyası değerlendirme, stratejik plan oluşturma

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkiler kampanyalarındaki planlama adımlarını listeler
Halkla ilişkilerle ilgili temel bilgiler ve uygulama alanları ile ilgili sunum yapar
Halkla ilişkiler ve yönetim planlamalarını halkla ilişkiler planlama kriterlerine göre geliştirir
Halkla ilişkiler uygulamalarında, hedeflenen iletişim amaçlarına yönelik uygun yöntem ve araçları seçer
Planlama ve yönetim adımlarını izleyerek halkla ilişkiler kampanyası planlayıp uygular
Bir vaka çalışması üzerinden halkla ilişkiler yönetim süreçlerini analiz eder
Kurum genel hedef ve planlarıyla halkla ilişkiler stratejisini uyumlu bir şekilde birleştirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ders İçeriğinin Sunumu Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Proje Nedir, Kapsam ve İçerik Açısından Projeler, Proje Yönetimi, 21. yy’da Halkla İlişkiler Projeleri, Türkiye Proje Ödülleri, Halkla İlişkilerde Proje yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma 21. yy’da Halkla İlişkiler Uzmanları, Proje Yönetim Ekibi, Takım Liderliği, Proje Yönetiminde Takım Çalışması Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ajans Kavramı, Ajansın Nitelikleri (Sunulan hizmetler), Ajans Türleri, Halkla İlişkiler Ajansı, Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkilerde Strateji, Stratejik Yönetim ve Planlama Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkiler Projelerinde Araştırma I: Araştırma ve Analizin Önemi, Araştırma Kavramı ve Türleri, Araştırma Aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkiler Projelerinde Araştırma II: Halkla İlişkiler Araştırmaları, Araştırmada Veri Kaynakları ve Veri Toplama Yöntemleri, Durum Analizi Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkiler Projelerinde Planlama Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkiler Projelerinde Uygulama Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkiler Projelerinde Ölçme ve Değerlendirme Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Projeleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkilerde Proje Alanları/Konuları Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Proje ve Etik Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Literatür taraması, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Örnek Proje İncelemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, Örnek analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2014). Proje Yönetimi. Ankara: Nobel
Pira, A. G. ve Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Seçkin Yayıncılık
Watson, T., ve Noble, P. (2007). Evaluating public relations: A best practice guide to public relations planning, research and evaluation. Kogan Page Publishers.
Austin, E. W., ve Pinkleton, B. E. (2015). Strategic public relations management: Planning and managing effective communication campaigns. Routledge.
Smith, R. D. (2013). Strategic planning for public relations. Routledge.
Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar: Tanımlar, Örnekler, Açıklamalar, Kaynaklar. Nobel Yayıncılık
Becan, C., & Ustakara, F. (2017). Diyalog Teorisi Çerçevesinde İnternet Tabanli İletişim Üzerine Bir Değerlendirme: Halkla İlişkiler Ajanslarinin Web Stratejileri Üzerine Bir İçerik Analizi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 10(1), 64-84.
Savaş, S. (2020). Krizleri İtibar Üzerinden Okumak. Şükran Güzin Ilıcak Aydınalp (ed.) Farklı Yönleri ile Kriz ve İletişimi içinde (103-126). Ankara: Nobel Yayınları
Helgadóttir, H. (2008). The ethical dimension of project management. International Journal of Project Management, 26(7), 743-748.
Project Management Institute (2017). A guide to the project management body of knowledge (PMBOK®️ Guide) – Sixth Edition. Newtown Square, PA
Müller, R., & Bredillet, C. (2014). Ethics in project management: some Aristotelian insights. International Journal of Managing Projects in Business.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
1
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
3
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
0
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
1
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
1
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 5 25
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0