| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HIT438 | BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı, bütünleşik kurumsal iletişimin bir unsuru olarak bütünleşik pazarlama iletişiminin açıklanması ve öğrencinin bütünleşik pazarlama iletişimi strateji planı yaratması aşamasında altyapı oluşturulmasıdır. |
| İçerik: | Dersin içeriği; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımlanması, bütünleşik pazarlama iletişimi planı adımlarının açıklanması, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan; reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramlarının açıklaması, bütünleşik kurumsal iletişimin unsurlarının listelenmesi, bütünleşik pazarlama iletişimi örneklerinin analizi, bütünleşik pazarlama iletişimi planı yaratılması gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Pazarlama iletişimi karmasında yer alan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış kavramlarından en az 2’sini doğru bir şekilde tanımlama ve aralarındaki farkları ayırt etme |
| Bir pazarlama iletişimi uygulamasının başarılı olabilmesi için gereken unsurlardan en az 4 tanesini listeleme |
| Bütünleşik pazarlama iletişimi planı oluştururken paydaşların özelliklerini birbiriyle karşılaştırma |
| Bir vaka çalışması üzerinden pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirme |
| İletişim ve hedef kitle seçimi arasındaki bağlantıyı geçmiş örnekler ışığında analiz etme |
| Bütünleşik pazarlama ve iletişim planlama adımlarını referans alarak iletişim planı oluşturma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | İletişim kavramı ve halkla ilişkiler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Reklam ve ilgili kavramlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma sektörel araştırmalar | Bütünleşik Kurumsal iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Açısından Reklam | Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma |
| 6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Kişisel satış | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Satış tutundurma | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 8 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Pazarlama halkla ilişkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Gerilla pazarlama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Doğrudan Pazarlama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 12 | Literatür Taraması - sektörel araştırmalar | Bütünleşik pazarlama örnekleri ve kısmi tekrar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma |
| 13 | Literatür Taraması - sektörel araştırmalar | Bütünleşik Pazarlama örnekleri ve kısmi tekrar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma |
| 14 | Sektörel araştırmalar | İnternette, Sosyal medyada reklam uygulaması | Uygulama Tartışma |
| 15 | Sektörel araştırmalar | Sınav öncesi tekrar. İnternette, Sosyal medyada reklam uygulaması | Uygulama Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Tosun, N.B.(ed.), Reklam Yönetimi (2018). İstanbul: Beta Yayıncılık |
| Kotler P., Armstrong, g. , (Çev. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri (2018)BETA BASIM YAYIM. |
| Peltekoğlu, F., Halkla İlişkiler Nedir? 5.Baskı (2017)BETA BASIM YAYIM |
| Groom, S. A., ve Frei, F. (2008). Integrated marketing communication. Communication research trends, 2(4): 3-43. |
| Broderick, A., ve Pickton, D. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education UK. |
| Yeshin, T. (2012). Integrated marketing communications. Routledge. |
| Theaker, A., Halkla İlişkilerin Elkitabı. MediaCat yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
2 | |||||
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
4 | |||||
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
4 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
2 | |||||
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
4 | |||||
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
4 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 4 | 56 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 47 | 0 | 203 |
| Genel Toplam | 203 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |