Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ATP207 |
ADLİ VE ELEKTRONİK YAZIŞMALAR |
3 |
2 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. GİZEM ALTUNTAŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı hukuki terimler ve kavramlar ile resmi yazışma usulleri, adli yazışma konularında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, yorum yapabilmesini ve teorik bilgiyi pratiğe aktarmasının yanında günlük hayatta karşısına çıkabilecek hukuki değeri olan tüm davranış biçimlerinin ve işlemlerin yasal karşılığını bulmasını sağlamaktır. |
İçerik: |
Günlük Dil- Konuşma ve Yazma Dili, Özel Dil,Mesleki Dil-Hukuk dili- Yasaların Dili Ayrımları,Dilekçeler, İdari Makamlara Yazılan Dilekçeler, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun Tanıtımı,Uygulama (Herhangi Bir İdari Makama Kendi Faaliyet alanı ile ilgili Dilekçe Yazma),Adli Dilekçeler ve Bu Dilekçelerin Usul ve Esastan İncelenmesi, İcra İflas Hukuku, Ceza Hukuku, Medeni Hukuk, İdare Hukuku gibi farklı hukuk dallarına ait uyuşmazlıkları konu alan Dilekçelerin usul ve esastan incelenmesi, Dava dilekçesi, Cevap Dlekçesi, Cevaba Cevap Dilekçes(Replik) ve Davalının İkinci Cevap Dilekçesi(Düplik) Kavramları ve Örnekleri, Uygulama- ((Herhangi Bir Yargı Makamına Dava Dilekçesi Yazma), Adli Yazışmanın Genel İlkeleri, Çeşitleri. (Tutanaklar-Belgeler ve Makbuzlar-Raporlar-Müzekkere ve Talimatlar), Türkiyedeki İdari Teşkilat Örgütünün ve Adli Yargı Kollarının Tanıtılması, Adli Makamlara Ait Kararlar Bağlamında Hukuk ve Ceza Davalarına İlişkin Kararların incelenmesi, İcra ve İflas Hukukuna İlişkin Belge ve Dökümanların Tanıtılması, İncelenmesi (Takip Talebi,Ödeme emri, İcra Emri, Haciz tutanağı vs), Tebligat Kavramı Tebligatın Kişi ve Yer bakımından İşlenmesi İlanen tebligat ve Usulsüz tebligat, Sözleşmeler ve Türleri, Noter Belgeleri konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Adli yazışma prosedürleri hakkında yeterli bilgi sahibidir. |
Dil ve hukuk dilini bilir. |
Dilin özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
Günlük dil ve konuşma dili arasındaki farkları bilir. |
Hukuk ve dil ilişkisini açıklar. |
Resmi yazışmalarda uygulanacak usul ve esaslar hakkında yönetmeliği bilir. |
Dilekçe yazar. |
Cevap dilekçesi yazar. |
Adli dilekçe yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
İletişim Kavramı- Sözlü ve Yazılı İletişim-Dil Kavramı ve Hukuk Dili- Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik |
Anlatım |
2 |
- |
Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Dilekçeler, Dilekçe Örnekleri |
Anlatım |
3 |
- |
Uygulama (Herhangi Bir İdari Makama Kendi Faaliyet alanı ile ilgili Dilekçe Yazma),Adli Dilekçeler |
Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 |
- |
Adli Dilekçeler,Dava dilekçesi, Cevap Dlekçesi, Cevaba Cevap Dilekçes(Replik) ve Davalının İkinci Cevap Dilekçesi(Düplik) Kavramları ve Örnekleri |
Anlatım |
5 |
- |
İcra İflas Hukuku, Ceza Hukuku, İdare Hukuku gibi farklı hukuk dallarına ait uyuşmazlıkları konu alan Dilekçelerin usul ve esastan incelenmesi |
Anlatım |
6 |
- |
Adli Yazışma Türleri- Tutanaklar, Belgeler, Raporlar, Müzekkereler ve Talimatlar |
Anlatım,Gösterip Yaptırma |
7 |
- |
Uygulama- ((Herhangi Bir Yargı Makamına Dava Dilekçesi Yazma)- Genel Tekrar |
Anlatım, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Adli Yargısal Kararlar- Hukuk Davalarına İlişkin Kararlar |
Gösterip Yaptırma |
10 |
- |
Adli Yargısal Kararlar- Ceza Davalarına İlişkin Kararlar |
Anlatma |
11 |
- |
İlanlar- İlan Örnekleri |
Anlatma |
12 |
- |
İcra ve İflas Örnekleri |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 |
- |
Noter Belgeleri ve Örnekleri |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
14 |
- |
Sözleşmeler ve Türleri |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
15 |
- |
Örnek Dilekçeler- Genel Tekrar |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Prof. Dr. Ejder YILMAZ Adli Yazı ve Yazışma Usulleri Yetkin Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirilebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki becerilerin yanında, gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
4 |
16 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|