TR EN

SPOR VE TURİZM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY474 SPOR VE TURİZM 8 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, turizm işletmelerinin sportif faaliyetlerle ilgili uygulamalarını inceleyebilecek ve faaliyetlerin içeriğini, toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik niteliği açısından değerlendirebilecek bilgiyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; turizm, turist ve turizmle ilgili diğer temel kavramlar, turistik varlıklar, turizmin çeşitleri, işlevleri ve tarihsel gelişimi, turizm işletmeleri, spor turizmi kavramı ve tarihsel gelişimi, spor yönetimi içinde spor turizminin önemi, spor turizmi çeşitleri, spor turizminde yeni gelişmeler, spor turizmi pazarlaması, spor turizmi ile ilişkili etkinlikler, Türkiye’de spor turizmi çeşitleri, animasyon hizmetleri ve spor animatörlüğü konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Turizm ve spor turizmi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Turistik varlıkları ve turizm işletmelerini listeler.
Turizmin ve spor turizminin çeşitlerini açıklar.
Spor turizminin, spor bilimleri alanındaki yerini ve önemini açıklar.
Spor turizmi alanındaki yeni gelişmeleri inceler.
Turizm işletmelerinin sportif faaliyetlerle ilgili uygulamalarını inceler (examine) ve faaliyetlerin içeriğini, toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik niteliği açısından değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Turizm ve turist kavramlarının tanımı ve özellikleri Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili makale okuma Turizm ile ilgili diğer kavramlar, insanları turizme yönelten nedenler ve turizmde amaçlanan hedefler Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Turistik ve kültürel varlıklar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Turizmin tarihsel gelişimi, Turizmin işlevleri, Turizmin çeşitleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Literatür tarama Turizm işletmeleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Spor turizmi kavramı, Spor turizminin tarihsel gelişimi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili makale okuma Spor yönetimi içinde spor turizminin yeri ve önemi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama Animasyon hizmetleri, Spor turizminde animasyon ve Spor animatörlüğü Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor turizmi çeşitleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Görsel ve yazılı literatür tarama Spor turizm pazarı ve spor turizm pazarlaması Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Spor turizm danışmanlığı ve iş olanakları; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Spor turizminde yeni gelişmeler; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Spor turizmi ile ilişkili etkinlikler, Türkiye’de spor turizmi etkinlikleri uygulamaları; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Türkiye’de spor turizmi ve ilgili faaliyet alanları, Türkiye’de spor turizmi ve çeşitleri; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akın, A. (2018). Spor ve Turizm. Ekin Basım Yayın, Ankara.
Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm. Detay Yayıncılık, Ankara.
Weed, M. ve Bull, C. (2009). Sports Tourism, Participants, Policiy And Providers,. Routledge, US.
Higham, J. ve Hinch, T. (2015). Sport And Toutism, Globalization, Mobility And Identity. Routledge, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
3
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
1
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0