1 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Dersin içeriği, amacı, koruma, onarım ve kültür varlığı kavramlarına giriş. |
Sözlü anlatım |
2 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Eski eserlere ilginin ilk örnekleri. Yunan ve Roma'da eski eserlere bakış. |
Sözlü anlatım |
3 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Rönesans ve eski uygarlıkların eserlerine ilginin gelişmesi. |
Sözlü anlatım |
4 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Fransız Devrimi ve Sanayi devriminin eski eserlere bakışa etkileri |
Sözlü anlatım |
5 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
2. Dünya Savaşı ve sonrası: Venedik Tüzüğü’nün
irdelenmesi. |
Sözlü anlatım |
6 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Koruma ve Onarımla ilgili uluslararası kurumların ortaya çıkışı. |
Sözlü anlatım |
7 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Koruma ve Onarımla ilgili Uluslaralarası mevzuat |
Sözlü anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Ders Tekrarı |
Sözlü anlatım |
10 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Geçmişten günümüze koruma ve onarımla ilgili kavramların karşılaştırılması. |
Sözlü anlatım |
11 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Türkiye'de koruma ve onarımın geçmişi. Osmanlı dönemi. İlk nizamnameler. |
Sözlü anlatım |
12 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Cumhuriyet'in kurulmasıyla gelişen ortam. |
Sözlü anlatım |
13 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze koruma ve onarımla ilgili gelişmeler ve uygulama örnekleri. |
Sözlü anlatım |
14 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Günümüzde Türkiye'de koruma ve onarımla ilgili kurumlar ve mevzuat. |
Sözlü anlatım |
15 |
Konu ile ilgili verilen kaynakçanın okunması |
Ders Tekrarı |
Sözlü anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |