Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMS217 | GASTRONOMİ KÜLTÜR VE TURİZM | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi FATMA ÖZÇELİK HEPER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı toplumlar arası farklı kültürlerdeki gastronomik yapı ile turizm örgüsü hakkında bilgi vermektir. |
İçerik: | Dersin içeriği toplumsal gastronomi kültürleri ve turizm kavramlarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gastronomi kültürünü açıklar. |
Turizm, turistik ürün, turistik çekicilik hakkında örnek verir. |
Turizmin gastronomi kültürü üzerine etkilerini ortaya koyar. |
Gastronomi Turizminin önemi, gastronomi rotaları, gastronomik kimliğin genel özellikleri üzerine tartışır. |
Yiyecek, Kültür ve Turizm ilişkisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Ders planı, ders sorumlulukları aktarılır. Kültür ve Gastronomi Turizmi Kavramları | Ders anlatımı, slayt sunumu |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Turistik Ürün, Çekicilik ve Ağırlamanın Bir Unsuru Olarak Gastronomi | Ders anlatımı, slayt sunumu |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomi Turizminin Önemi, Özellikleri, Çeşitleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Yiyecek, Kültür ve Turizm İlişkisi | Ders anlatımı, slayt sunumu |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Kültürel Miras Kapsamında Gastronomi | Ders anlatımı, slayt sunumu |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Dünyada Gastronomi Rotaları ve Turları, Uluslararası Gastronomi Kültür ve Turizm | Ders anlatımı, slayt sunumu |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomi Konulu Festivaller, Gastronomi Müzeleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Araştırma Ödevlerinin Sunumu | Ders anlatımı, slayt sunumu |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Küreselleşme ve Yerelleşme Ekseninde Gastronomi ve Turizmin Etkisi | Karşılıklı Etkileşim ve Tartışma |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomide Trendler | Ders anlatımı, slayt sunumu |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Gastronomik Kimlik ve Gastronomik Turizm Ürünleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Bölgesel Gastronomi Kültürü ile Turist Etkileşiminin Sosyolojik Etkileri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Sürdürülebilir Turizm Çabaları İçinde Özgün Yemek Kültürü | Ders anlatımı, slayt sunumu |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri | Araştırma Ödevlerinin Sunumu | Ders anlatımı, slayt sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akbaba, A. ve Çetinkaya, N. (2018). Gastronomi Ve Yiyecek Tarihi, Detay Yayıncılık. |
Kurgun, H. Ve Özşeker, D. B. (2016). Gastronomi ve Turizm, Detay Yayıncılık. |
JOTAGS, Süreli Yayın (Dergi). |
Orhun, D ve Akıllı, K. (2019). Yedikleriniz Davranışlarınız Olur. Velespit Yayınları. ISBN No: 978-605-82592-8-7 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
2 | |||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
0 | |||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
1 | |||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |