Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT105 |
İLETİŞİM BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK |
1 |
4 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; istatistiki verileri derleme, bu verileri kullanma, problem çözme ve değerlendirmeyi sağlayacak bilgi birikiminin öğrenciye kazandırılmasıdır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, temel istatistik kavramlarının tanıtılması, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, olasılık ve olasılık hesaplama, kesikli ve sürekli dağılımlar, binom ve poisson dağılımları, normal dağılım ve sürekli normal dağılım yöntem ve uygulamalarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İstatistiğin temel kavramlarını tanımlama {Knowledge / Bloom's 1} |
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlama {Knowledge / Bloom's 1} |
Normal, simetrik ve asimetrik dağılımları tanımlama {Knowledge / Bloom's 1} |
Tek popülasyona ilişkin hipotez testlerini uygulama {Apply / Bloom's 1} |
Araştırmaya konu olan hipotezleri oluşturma {Evaluate / Bloom's 1} |
Popülasyon oranı için hipotez testini uygulama {Apply / Bloom's 1} |
Parametreler için güven aralıklarını hesaplama {Evaluate / Bloom's 1} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuması, ödev |
İstatistiğe Giriş: İstatistiğin tanımı ve temel kavramlar, istatistiğin konusu, istatistiğin amacı |
Anlatım, Soru çözümü |
2 |
Literatür okuması, ödev |
Verilerin toplanması ve derlenmesi: Verilerin özetlenmesi verilerin grafik yöntemlerle özetlenmesi |
Anlatım, Soru çözümü |
3 |
Literatür okuması, ödev |
Kitle ve örneklem |
Anlatım, Soru çözümü |
4 |
Literatür okuması, ödev |
İstatistiksel verilerin sunulması ve özetleme yolları |
Anlatım, Soru çözümü |
5 |
Literatür okuması, ödev |
Frekans dağılımı ve tabloları |
Anlatım, Soru çözümü |
6 |
Literatür okuması, ödev |
Veri görüntüleme yöntemleri |
Anlatım, Soru çözümü |
7 |
Literatür okuması, ödev |
Merkezi eğilim ölçüleri |
Anlatım, Soru çözümü |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuması, ödev |
Örnekleme dağılımları |
Anlatım, Soru çözümü |
10 |
Literatür okuması, ödev |
Standart sapma ve özellikleri |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
11 |
Literatür okuması, ödev |
Bağımsız olaylar |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
12 |
Literatür okuması, ödev |
Olasılık aksiyonları |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
13 |
Literatür okuması, ödev |
Koşullu olasılık |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
14 |
Literatür okuması, ödev |
Rastgele değişkenler (kesikli, sürekli) |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
15 |
Literatür okuması, ödev |
Rastgele değişkenler (kesikli, sürekli) |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Spiegel, M. R. ve Stephens, L. J. (2013). İstatistik. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Newbold, P. (2013). İşletme ve İktisat İçin İstatistik. İstanbul: Literatür Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
3 |
18 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
6 |
36 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
176 |
|
Genel Toplam |
176 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|