Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT105 |
İLETİŞİM BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK |
1 |
4 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; istatistiki verileri derleme, bu verileri kullanma, problem çözme ve değerlendirmeyi sağlayacak bilgi birikiminin öğrenciye kazandırılmasıdır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, temel istatistik kavramlarının tanıtılması, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, olasılık ve olasılık hesaplama, kesikli ve sürekli dağılımlar, binom ve poisson dağılımları, normal dağılım ve sürekli normal dağılım yöntem ve uygulamalarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İstatistiğin temel kavramlarını tanımlama {Knowledge / Bloom's 1} |
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlama {Knowledge / Bloom's 1} |
Normal, simetrik ve asimetrik dağılımları tanımlama {Knowledge / Bloom's 1} |
Tek popülasyona ilişkin hipotez testlerini uygulama {Apply / Bloom's 1} |
Araştırmaya konu olan hipotezleri oluşturma {Evaluate / Bloom's 1} |
Popülasyon oranı için hipotez testini uygulama {Apply / Bloom's 1} |
Parametreler için güven aralıklarını hesaplama {Evaluate / Bloom's 1} |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuması, ödev |
İstatistiğe Giriş: İstatistiğin tanımı ve temel kavramlar, istatistiğin konusu, istatistiğin amacı |
Anlatım, Soru çözümü |
2 |
Literatür okuması, ödev |
Verilerin toplanması ve derlenmesi: Verilerin özetlenmesi verilerin grafik yöntemlerle özetlenmesi |
Anlatım, Soru çözümü |
3 |
Literatür okuması, ödev |
Kitle ve örneklem |
Anlatım, Soru çözümü |
4 |
Literatür okuması, ödev |
İstatistiksel verilerin sunulması ve özetleme yolları |
Anlatım, Soru çözümü |
5 |
Literatür okuması, ödev |
Frekans dağılımı ve tabloları |
Anlatım, Soru çözümü |
6 |
Literatür okuması, ödev |
Veri görüntüleme yöntemleri |
Anlatım, Soru çözümü |
7 |
Literatür okuması, ödev |
Merkezi eğilim ölçüleri |
Anlatım, Soru çözümü |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuması, ödev |
Örnekleme dağılımları |
Anlatım, Soru çözümü |
10 |
Literatür okuması, ödev |
Standart sapma ve özellikleri |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
11 |
Literatür okuması, ödev |
Bağımsız olaylar |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
12 |
Literatür okuması, ödev |
Olasılık aksiyonları |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
13 |
Literatür okuması, ödev |
Koşullu olasılık |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
14 |
Literatür okuması, ödev |
Rastgele değişkenler (kesikli, sürekli) |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
15 |
Literatür okuması, ödev |
Rastgele değişkenler (kesikli, sürekli) |
Anlatım, Soru çözümü, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Spiegel, M. R. ve Stephens, L. J. (2013). İstatistik. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Newbold, P. (2013). İşletme ve İktisat İçin İstatistik. İstanbul: Literatür Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
3 |
18 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
6 |
36 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
176 |
|
Genel Toplam |
176 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|