TR EN

ÇİKOLATA SANATI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PEP253 ÇİKOLATA SANATI 3 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SEMANUR ÖNAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SEMANUR ÖNAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çikolata sanatının temellerini ve çikolata üretimini öğretmek.
İçerik: Çikolata temelleri. Pratik uygulamalar arasında herhangi bir kuvertür çikolata, erime ve derecelendirme kontrolleri; çikolatanın üretimi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çikolatanın eritilmesini anlamak
Çikolata eritme ve soğutma tekniklerini anlamak
Dengeli ve geleneksel reçeteler oluşturmak
Reçetelerde maliyet hesaplama
Maliyet kontrolü hakkında bilgi sahibi olmak.
Uygun malzemelerin kullanımı

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Kakaonun kökeni ve çikolata üretimi Uygulama
2 Literatür taraması Çikolata temperleme ve kalıplama Uygulama
3 Literatür taraması Marzipan dolgulu çikolata Uygulaöa
4 Literatür taraması Fondant ve toffee çeşitleri Uygulama
5 Literatür taraması Rocher tekniği konfeksiyonu Uygulama
6 Literatür taraması Çeşitli bitkiler ve ganaj dolgulu çikolata kalıplama teknikleri Uygulama
7 Literatür taraması Gianduja ve meyve dolgulu çikolata yapımı Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Bisküvi ve karamel dolgulu çikolata yapımı Uygulama
10 Literatür taraması Truffle çikolata ve kaplama teknikleri Uygulama
11 Literatür taraması Karamel ve nougat dolgulu çikolata yapımı Uygulama
12 Literatür taraması Meyve dolgulu çikolata ve boyama teknikleri Uygulama
13 Literatür taraması Fondant ve çikolata kaplamaları Uygulama
14 Literatür taraması Fondant ve çikolata kaplamaları Uygulama
15 Literatür taraması Final projesi ve değerlendirme Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

The Chocolate Maker's Kitchen: A Guide to Sourcing, Making, and Tasting Fine Chocolate" – Peter Greweling
The Chocolate Lover's Bible: A Guide to Making Chocolate at Home" – Janice Cox

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pastacılık ve ekmekçilik ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
5
2
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir
5
3
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
5
4
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini yerine getirir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
5
2
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, karar verir ve değişimlere uyum sağlar.
5
3
Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır.
5
4
Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pastacılık ve ekmekçilik alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
5
2
Pastacılık ve ekmekçilik alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
5
2
Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
5
3
Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir.
5
4
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır.
5
5
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi kendine öğrenir, kendini ve zamanı yönetir ve kendi başarısını değerlendirir.
5
2
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
5
3
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
5
2
Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1
4
Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.
5
2
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
5
3
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
5
4
İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir
5
5
Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
5
6
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0