Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY239 | PİLATES I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DUYGU KOCA-Öğr.Gör. MUHAMMED MÜCAHİT KARAKAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; Pilatese ilişkin temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pilates branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Mat- Reformer vb. malzeme kullanımının önemini açıklar. |
Kişiye uygun program yapabilme kabiliyeti gösterir. |
Mat ve Reformer‘ daki egzersiz kurallarını bilir. |
Mat ve Reformer‘ daki egzersizlere ilişkin temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Pilates salonu kullanma kuralları, pilates branşına ilişkin temel kavramlar, kullanılan malzemenin standartları, pilates branşı ile diğer branşların fiziki farklılıkları | Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum |
2 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Teorik: Pilates branşı tarihi, Pilates prensipleri, hareket ilkeleri, Pilates eğitmen standartları, öğretme teknikleri ve becerileri | Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum |
3 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Nefes, Solunum kasları, omurganın konumu, iskelet sistemi ve postür, postür bozuklukları, Pelvis konumu, abdominal kas sistemi Uygulama: Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi |
4 | Video izleme | Teorik: Nefes, Omurganın doğal pozisyonu Uygulama: Yardımlı ve yardımsız Fundamentals (temel hareketler) Imprinting-Pelvic Curl- Bridging/Pelvic Lift- Toe Touch-Chest Lift hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
5 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: uygulanan hareketlerin tekrarı Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Fundamentals (temel hareketler) devamı Hundred Prep- Pregnant Cat- Mini Swan- Side Leg Banana- Side Lying Arm Circles hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları,amacı,modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
6 | Video izleme | Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Level-I Mat egzersizleri Hundred- Roll Up- Leg Circle- Rolling Like a Ball- Single Leg Stretch- Double Leg Stretch- Single Straight Leg Stretch- Double Straight Leg Stretch , hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
7 | Video izleme | Vize sınavı hazırlık çalışmaları- uygulamalı ders yapma | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Mat egzersizlerinin devamı Criss Cross- Spine Stretch- Saw- Swan- Single Leg Kick- Double Leg Kick- Side Kick- Seal- Push Up hareketlerin başlangıç pozisyonu,kontrol noktaları,amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
10 | Video izleme | Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri Footwork- Supine Arm Work- Hundred- Feet in Straps hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
11 | Video izleme | Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri devamı, Long Box Swan- Long Box Pulling Straps- Elephant- Long Stretch hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı,modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
12 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri devamı , Short Box-Round,Flat- Knee Stretch 1 and 2- Lunges- Side Stretch hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
13 | Video izleme | Teorik-Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri hareketlerin başlangıç pozisyonları,kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınması gereken önlemler konusunda ders tekrarı | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
14 | Video izleme | Uygulama: Fundamentals (Temel hareketler ) ve Level-I Mat egzersizlerinden oluşan programı uygulamalı tekrar etmek | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
15 | Video izleme | Level-I Reformer Egzersizlerinden oluşan teorik ve uygulamalı ders tekrarı | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Taylor Alpers, A., Taylor Segel R. ve Gentry, L. (2009). Her Yönüyle Pilates. Arkadaş Yayıncılık, Ankara. |
Villa, U. (2013). Pilates & Fitness. Alfa Yayıncılık, İstanbul. |
George, A. (2010). Intermediate Matwork. Centerworks, Washington. |
Herman, E. (2004). Pilates Props. Uleysses Press, Berkeley, US. |
Ungaro, A. ( 2002).Pilates Body İn Motion. DK Publishing, New York, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
3 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
3 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |