Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BDY503 | TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Toplu beslenme servisi yapılan kurumların tanımı, özellikleri, yönetim ve organizasyonu, satın alma depolama koşullarının önemi ve toplu beslenme sistemlerinde kalite yönetim sistemleri konusunda bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Toplu beslenme servisi yapılan kurumların tanımı, özellikleri, yönetim ve organizasyon, personel seçimi, satın alma, depolama, besin üretim sistemleri, servis yönetimi, gıda atık yönetimi, finansal yönetim, iş sağlığı ve güvenliği, hijyen ve sanitasyon ile kalite sistemlerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplu beslenme servisi yapılan kurumlarının genel özelliklerini açıklar. |
Toplu beslenme yapan kurumlarda yönetim ve personel seçimi ilişkisini yorumlar. |
Toplu beslenme servisi yapılan kurumlarda mutfak ve yemekhane planlamasına örnek gösterir. |
Toplu beslenme hizmeti veren işletmeleri sınıflandırır. |
Toplu beslenme hizmeti veren işletmelerin özelliklerine göre uygun olarak mutfak ve yemekhane tasarlar. |
Kalite yönetim sistemlerini sıralar. |
Menü planlama ve tarife standartlaştırmada dikkat edilmesi gereken noktaları özetler. |
Gıda üretim ve servis alanlarındaki iş akışını ve verimliliğini iyileştirmek için mutfak tasarımı, alet- ekiman ve araçları organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TOPLU BESLENME SERVİSİ (TBS) YAPILAN KURUMLARIN TANIMI, ÖZELLİKLERİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS YAPILAN KURUMLARIN TANIMI, ÖZELLİKLERİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS YAPILAN KURUMLARIN YÖNETİM VE ORGANİZASYON | Sunum/Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS’DE PERSONEL YÖNETİMİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | SATIN ALMA, HAMMADDE SEÇİMİ VE KABUL KRİTERLERİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TESLİM ALMA, DEPOLAMA VE STOK YÖNETİMİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | BESİN ÜRETİM SİSTEMLERİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS’DE SERVİS YÖNETİMİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS’DE GIDA ARTIK VE ATIK YÖNETİMİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS’DE FİNANSAL YÖNETİM | Sunum/Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | TBS’DE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | HİJYEN VE SANİTASYON | Sunum/Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | KALİTE SİSTEMLERİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | KALİTE SİSTEMLERİ | Sunum/Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Beyhan, Y. (2022). Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Yönetim ve Organizasyonu. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. |
https://www.iso.org/about-us.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında lisans üzeri düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili güncel bilgiye, teknolojik araç gereçleri de kullanarak ulaşır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında elde ettiği bilimsel bilgileri yorumlayarak çözüm önerileri üretir, multidisipliner alanda etik ilkeler doğrultusunda bilgilerini paylaşır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında karşılaşılan problemlerle yönelik çözüm önerileri üreterek topluma fayda sağlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik ilkeler doğrultusunda güncel ve bilimsel makaleleri analiz ederek kanıta dayalı değerlendirerek tartışır ve yorumlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendisi için diyetetik alanında edinmiş olduğu bilgi ve deneyimini araştırma metotlarını kullanarak sürekli geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik ilkelere bağlı kalarak, birey ve toplum sağlığını gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |