| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| UIT101 | İŞLETME YÖNETİMİ I | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramlar tanıtılarak, işletme bilimi ve işletmeciliğe yönelik geniş ve bütüncül bir bakış açısı edinilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | İşletmeye Giriş, İş Yerinde Yönetimin Temelleri,Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Liderlik, Planlama, Organizasyon, Yöneltme, Koordinasyon, Kontrol ve Yaratıcılık. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Yönetim ve yönetimle ilgili temel kavramları tartışır. |
| Yönetimin tarihsel süreçlerini karşılaştırır ve sıralar. |
| Yönetimin işlevlerini değerlendirir. |
| Günümüz yöneticilerinin karşılaştığı çeşitli zorlukları değerlendirir ve çözümler sunar. |
| Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder. |
| İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | İşletmecilik ve Yönetimle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması |
| 2 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Klasik Yönetim Öncesi Dönem | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması |
| 3 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması |
| 4 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması, |
| 5 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 6 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 7 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Post-Modern Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 8 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları(Genel) | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 9 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 1- Planlama Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 2- Organizasyon (Örgütleme) Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 12 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 3- Yöneltme (Emir-Komuta) Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 13 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 4- Koordinasyon (Eşgüdümleme) Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 14 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 5- Kontrol Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması, |
| 15 | Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, | Yönetim Fonksiyonları 6- Yaratıcılık Fonksiyonu | Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması. |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Tutar, H. (2013) İşletme Yönetimi, (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık |
| Bektaş, Ç. (2018) İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi |
| Koçel, T. (2015) İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınevi |
| Robbins, S. & Coulter, M. (2013) Yönetimin Esasları (Çev), Ankara: Nobel Yayıncılık |
| Stimpson, P. & Smith, A. (2015) Business Management, (2. Edition), Cambridge University Press |
| Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları. |
| Güney, S. (2023). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Güney, S. (2020). Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademi Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
|
0 | |||||
| 2 |
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
|
0 | |||||
| 2 |
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
|
0 | |||||
| 3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
|
0 | |||||
| 4 |
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
|
4 | |||||
| 2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
|
0 | |||||
| 2 |
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
|
0 | |||||
| 3 |
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 7 | 3 | 21 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 58 | 0 | 179 |
| Genel Toplam | 179 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |