| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| PEP157 | PASTACILIK VE EKMEKÇİLİĞE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MÜZEYYEN BÜŞRA SAĞLAM |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DİDAR BAŞGÖZE |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Çeşitli pastane ürünleri ve hamur tekniklerini kullanarak bu ürünleri hazırlama yeterliklerini kazandırmak. |
| İçerik: | Ders; Geçmişten günümüze pastacılık tarihi, kavramlar ve tanımlar, kıyılarak yapılan hamurlar, çırpılarak yapılan hamurlar, sütlü tatlı, hamur tatlıları, meyve tatlıları, kuru pasta, pandispanya, pastacı kreması, çikolata ve şeker konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Ekmek ve hamur çeşitleri, tatlı ve tuzlu hamur ürünleri yapımı ve sunumu yapabilir. |
| Pişmiş hamurdan ürün hazırlama tekniklerini kavrar ve ürün geliştirebilir. |
| Şeker hamuru yapımını ve temel figür oluşturma aşamalarını kavrar ve uygulayabilir. |
| Kuru pasta ürünlerinin yapım aşamalarını bilir ve uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür taraması | Pastacılık ve Ekmekçilik Tarihi | - |
| 2 | Literatür taraması | Pastacılıkta ve Ekmekçilikte Kullanılan Pişirme yöntemleri | - |
| 3 | Literatür taraması | Temel pastacılık malzemeleri | - |
| 4 | Literatür taraması | Pastacılığın Türkiye'de gelişme süreci | - |
| 5 | Literatür taraması | Pastacılıkta kullanılan geleneksel yöntemler | - |
| 6 | Literatür taraması | Pastacılıkta kullanılan modern yöntemler | - |
| 7 | Literatür taraması | Pastacılıkta kullanılan katkı maddeleri | - |
| 8 | Literatür taraması | Gıda boyalarının kullanım alanları | - |
| 9 | Literatür taraması | Diyet ve glutensiz pastacılık ürünleri | - |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür taraması | Hamur hazırlama teknikleri | - |
| 12 | Literatür taraması | Pastane kurulum düzenleri | - |
| 13 | Literatür taraması | Pastacılıkta meyve ve şekerleme kullanım alanları | - |
| 14 | Literatür taraması | Pastane atölyelerinde hijyen | - |
| 15 | Literatür taraması | Final Proje ve Değerlendirme | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Pastacılık Sanatı" – Mahir Kural |
| Pastacılık ve Ekmekçilik Temelleri" – Hüseyin Türedi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Pastacılık ve ekmekçilik ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
|
4 | |||||
| 2 |
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir
|
4 | |||||
| 3 |
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
|
4 | |||||
| 4 |
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Pastacılık ve ekmekçilik alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini yerine getirir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, karar verir ve değişimlere uyum sağlar.
|
5 | |||||
| 3 |
Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır.
|
5 | |||||
| 4 |
Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Pastacılık ve ekmekçilik alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Pastacılık ve ekmekçilik alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
|
5 | |||||
| 2 |
Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir.
|
4 | |||||
| 4 |
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır.
|
4 | |||||
| 5 |
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kendi kendine öğrenir, kendini ve zamanı yönetir ve kendi başarısını değerlendirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
| 4 |
Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.
|
4 | |||||
| 2 |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
4 | |||||
| 3 |
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
|
4 | |||||
| 4 |
İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir
|
5 | |||||
| 5 |
Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar.
|
5 | |||||
| 6 |
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 29 | 0 | 155 |
| Genel Toplam | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |