Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATP108 | İDARE HUKUKU VE YARGILANMASI | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ŞEYDA ŞANLI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, idare hukuku ve idare yargıya egemen olan ilkeleri ele alarak, idari yargı rejiminin varlığının idari uyuşmazlıkları çözmedeki önemini vurgulamak ve idari yargılama hukukuna ilişkin temel hukuk bilgisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders İdare Kavramı, İdare Hukukunun Özellikleri ve Kaynaklar, İdare Hukukuna Hakim Olan İlkeler: Merkezden Yönetim İlkesi, Yerinden Yönetim İlkesi, İdarenin Bütünlüğü İlkesi, Hiyerarşi ve Vesayet, Türk İdare Teşkilatı: Merkezden Yönetim, Türk İdare Teşkilatı: Yerinden Yönetim Kuruluşları, Bireysel İdari İşlemler, Düzenleyici İdari İşlemler, İdari Sözleşmeler, İdarenin Faaliyetleri: Kamu Hizmeti ve Kolluk, Kamu Malları, İdarenin Mal Edinme Usulleri, İdarenin Sorumluluğu, İdari Dava Türleri, İdari Yargı Teşkilatı ve Yürütmenin Durdurulması konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İdare hukukunun temel kavramlarını ve idari teşkilata hakim olan temel ilkeleri tanımlar. |
İdari işlemler ve idari sözleşmeler konularını bilir. |
İdarenin kamu hizmeti ve kolluk faaliyetlerini değerlendirir. |
İdari yargı örgütü ve idari dava türlerini tanımlar. |
İdari bir davada yürütmenin durdurulması kararı verilmesinin şartlarını tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Taraması | İdare Kavramı, İdare Hukukunun Özellikleri ve Kaynaklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Kaynak Taraması | İdare Hukukuna Egemen Olan İlkeler: Merkezden Yönetim İlkesi, Yerinden Yönetim İlkesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Kaynak Taraması | İdarenin Bütünlüğü İlkesi, Hiyerarşi ve Vesayet | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Kaynak Taraması | Türk İdare Teşkilatı: Merkezden Yönetim | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Kaynak Taraması | Türk İdare Teşkilatı: Yerinden Yönetim Kuruluşları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Kaynak Taraması | Bireysel İdari İşlemler, İdari İşlemlerin Unsurları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Kaynak Taraması | İdari İşlemlerin Unsurları, Düzenleyici İdari İşlemler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Taraması | İdari Sözleşmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
10 | Kaynak Taraması | İdarenin Faaliyetleri:Kamu Hizmeti ve Kolluk | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
11 | Kaynak Taraması | Kamu Malları, İdarenin Mal Edinme Usulleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Kaynak Taraması | İdarenin Sorumluluğu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
13 | Kaynak Taraması | İdari Dava Türleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
14 | Kaynak Taraması | İdari Yargı Teşkilatı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
15 | Kaynak Taraması | Yürütmenin Durdurulması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gözler, K.(2017). Kısa İdare Hukuku. Ankara: Ekin Yayıncılık |
Çağlayan, R.(2018). İdari Yargılama Hukuku Temel Bilgiler. Ankara: Seçkin Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
|
4 | |||||
2 |
Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirilebilir.
|
5 | |||||
2 |
İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
|
2 | |||||
2 |
Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
|
1 | |||||
3 |
Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki becerilerin yanında, gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
|
1 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 7 | 98 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |