TR EN

KONDİSYON ANTRENMANI VE YÖNTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY470 KONDİSYON ANTRENMANI VE YÖNTEMLERİ 8 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, takım veya sporcunun bireysel olarak kondisyon antrenmanlarına verdikleri fiziksel ve fizyolojik cevapların ölçüm faaliyetlerini yürütme, performans ölçüm sonuçlarını analiz etme ve sporcunun fiziksel ve fizyolojik gelişimi için en optimal şekilde antrenman programı hazırlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin İçeriği; kondisyon antrenmanı ve gerekliliği hakkında bilgiler, kondiyon antrenmanını oluşturan özellikler, kondisyon antrenmanlarında motorik özelliklerin önemi ve antrenman yöntemleri, kondisyon antrenmanlarının sezon içerisinde planlanması, branşa özgü kondisyon antrenmanlarının oluşturulması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kondisyon antrenmanları ve performans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Sporcu ve takımın mevcut kondisyon durumunu geliştirilmeye yönelik uygun antrenman yöntemlerini açıklar.
Takımın veya sporcunun performans seviyesini arttırmak için kullanılabilecek antrenman yöntemlerini uygular.
Takım ve sporcunun kondisyon antrenmanlarına verdikleri fiziksel ve fizyolojik cevapların ölçüm faaliyetlerini yürütür.
Sporcuda oluşabilecek fiziksel sorunları, sahip olduğu kondisyon ve antrenman bilgisini kullanarak çözümler.
Performans ölçüm sonuçlarını analiz eder.
Sporcunun fiziksel ve fizyolojik gelişimi için en optimal şekilde antrenman programını düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme, kondisyon antrenmanı ile ilgili temel kavram ve tanımlar Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması Kondisyon antrenmanlarının sportif branşlardaki önemi ve kondisyon antrenmanını oluşturan unsurlar Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Konuya ilişkin makale okuma Kondisyon antrenmanında dayanıklılığın önemi ve uygulanması gereken dönem Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kondisyon antrenmanında yer alan dayanıklılık antrenmanı yöntemleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Konuya ilişkin makale okuma Kondisyon antrenmanında kuvvetin önemi ve uygulanması gereken dönem Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kondisyon antrenmanında kuvvet antrenmanı yöntemleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Konuya ilişkin makale okuma Kondisyon antrenmanında süratin önemi ve uygulanması gereken dönem Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kondisyon antrenmanında sürat antrenmanı yöntemleri Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi, grup çalışması
10 Konuya ilişkin makale okuma Kondisyon antrenmanında hareketliliğin önemi ve uygulanması gereken dönem Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi
11 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kondisyon antrenmanında hareketlilik antrenman yöntemleri Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi, grup çalışması
12 Konuya ilişkin makale okuma Kondisyon antrenmanında koordinasyonun önemi ve uygulanması gereken dönem Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi, grup çalışması
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kondisyon antrenmanında koordinasyon antrenman yöntemleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Örnek antrenman planı inceleme Kondisyon antrenmanının planlanması Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
15 Örnek antrenman planı inceleme Branşa özgü kondisyon antrenmanlarının planlanması Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics. USA
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
4
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
5
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
4
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
3
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
4
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
4
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0